dilluns, 24 d’octubre del 2011

FILOSOFIA AMB KAREN BUSTER

FEM AQUESTA 5a SESSIÓ DE FILOSOFIA AMB UNA OBRA DE KAREN BUSTER ANOMENADA "CONNECTANT FAMÍLIES". AQUÍ TENIU LES OPINIONS DELS VOSTRES FILLS.


  • E: què veis?
  • Àgueda: hi ha homes i dones que ballen tots enjoiats.
  • E: per què dius que van enjoiants?
  • Àgueda: perquè hi ha moltes coses que pareixen joies.
  • Maria del Mar: me pareix que miren un llibre.
  • E: per què creus què és un llibre?
  • Maria del Mar: perquè tenen una cosa a ses mans i pareix un llibre.
  • E: Weixiang, i tu què veus?
  • Weixiang: no ho sé.
  • Joan: pareix que tenen roba daurada.
  • E: per què te pareix daurada?
  • Joan: perquè és com a dorada.
  • E: com és el color daurat?
  • Joan: brillant.
  • E: de quin color?
  • Joan: com a blanc.
  • E: què pensau els altres, el daurat és com a blanc?
  • Àgueda: és com a groc.
  • Biel: groc brillant.
  • E: i com se diu el color blanc brillant?
  • Biel: purpurina.
  • Joan Gabriel: plata.
  • E: molt bé, platejat, volies dir aquest Joan?
  • Joan: sí, era aquest.
  • E: qué més veis?
  • Lamia: tenen cabells.
  • Joan Gabriel: tenen un collar a sa mà.
  • E: qui?
  • Joan Gabriel: sa dona.
  • E: per què creus què és una dona?
  • Joan Gabriel: perquè duu unes arrecades de dona.
  • Yassin E: tenen ulls.
  • E: tu veus els ulls?
  • Yassin E: no.
  • E: com saps que tenen ulls?
  • Yassin E: ...
  • Rokaya: tenen panxa.
  • Pau: són una família.
  • E: què te fa pensar què és una família?
  • Pau: Perquè hi ha 4 germans, un papà i una mamà.
  • E: i totes les famílies són així?
  • Pau: no.
  • E: com poden ser?
  • Pau: fills que estan a ca seva, que ja no viuen amb els papàs.
  • Oussama H: tenen sabates.
  • Saynabou: tenen cabells, jo veig una cosa més, tenen sa roba daurada de color groc.
  • E: tu veus el color groc?
  • Saynabou: sí...no.
  • Lamia: tenen cames.
  • Joan: hi ha un nin amagat a darrere el papà.
  • E: com saps què és el papà?
  • Joan: perquè no té collar i és el seu papà.
  • Maria Magdalena: sa mamà i el papà han d'anar a un bar i els nins han de quedar a ca sa padrina.
  • Àgueda: es papà i sa mamà van a caminar amb els nins.
  • E: per què saps que van a caminar?
  • Àgueda: perquè no duen ulls a davant, quan jo vaig a caminar no duc ulls a darrere.
  • E: per què creus què és una família? 
  • Àgueda: perquè hi són tots.
  • Joan Gabriel: es papà i es bebé duen els cabells de punkipanki.
  • Saynabou: no tenen nas ni boca.
  • E: per què deu ser que no en tenen?
  • Saynabou: perquè ...
  • Violeta: té blanc.
  • E: què és aquesta cosa blanca?
  • Violeta: no ho sé.
  • Toni C: tenen braços i mans, veig gent.
  • E: Yassin, i tu què veus?
  • Yassin I: ...
  • Maria Magdalena: se'n van tots junts a passejar a n'es parc.
  • Pau: tots tenen collars.
  • Maria del Mar: se'n van a sa muntanya perquè tenen una corda per pujar a sa muntanya.
  • E: i necessiten una corda?
  • Maria del Mar: a vegades sí.
  • Osama A: sabates.
  • Saynabou: tots van a jugar a n'es parc a n'es columpio.
  • E: com ho saps?
  • Saynabou: perquè si no ha qualcú no pot columpiar a n'es columpio, algú l'ha d'empènyer.
  • E: Amine, tu que veus?
  • Amine: ...
  • Joan Gabriel: hi ha un llibre petit i un llibre gros i a n'es gros hi ha triangles.
  • Àgueda: és una família que està pobreta perquè no tenen casa.
  • E: com saps que no tenen casa?
  • Àgueda: perquè aquí no hi és.
  • E: i podria ser què tenguin casa i s'hagin fet sa foto a defora?
  • Àgueda: sí, en sa nit.
  • Pau: he vist un nin petit amagat a darrere el germà gran.
  • E: per què dius que està amagat?
  • Pau: perquè està empagueit.
  • E: quan estàs empagueit també t'amagues?
  • Pau: sí, darrere es papà o sa mamà.
  • Àgueda: com en Joan Pol, jo el vaig veure per sa plaça i se va amagar tot d'una.
  • Joan: perquè estava enfadat i me vaig amagar.
  • Maria Magdalena: jo veig una família que se'n van a sopar a ca sa padrina de pizza.
  • E: com saps què menjaran pizza?
  • Maria Magdalena: perquè ahir en vaig menjar i m'encanta.
  • Biel: estan a defora i qualcú els hi ha apagat la llum.
  • Oussama H: tenen cap.
  • Lamia: tenen mans.
  • Pau: he notat un cosa diferent a sa dona, els cabells són estranys, té una corona.
  • Maria Magdalena: duu una coa.
  • Joan: van a un restaurant a menjar una hamburguesa.
  • Joan Gabriel: tots els germans són diferents perquè un té els cabells més curts, s'altre més llargs i s'altre no en té.
  • E: com és què no en té?
  • Joan Gabriel: perquè és un bebé.
  • E: tens raó amb això de què tots són diferents, voltros sou iguals que els vostres germans?
  • Joan Gabriel: no, es meu germà petit és un bebé.
  • Pau: jo som diferent del meu cosí, ell té més anys, ja en té 6 i jo en tenc 5 i ja li pas d'alt, és perquè a ell no li agraden un parell de verdures.
  • Biel: el meu germà i jo som un poc diferents de la cara.
  • Pau: sa padrina ens diu a tots els cosins, a n'en Roc li diu Pau, a jo Roc, a n'en Nil Aray, a n'Aray Nil, s'embulla.
  • Àgueda: sa meva padrina, quan estic amb na Maria Antònia ens canvia els noms, també a na Jana li diu Margalida i a na Margalida Jana.



FINALMENT ELS DIC EL NOM DEL QUADRE I COMPROVAM QUE NO ANÀVEM MALAMENT, JA QUE EL QUE L'AUTORA HA VOLGUT PINTAR ÉS UNA FAMÍLIA, I SOBRE AIXÒ N'HEM XERRAT UN POQUET.


DESPRÉS CADA UN DE NOSALTRES HA DIBUIXAT LA SEVA FAMÍLIA, PERÒ AMB UNA TÈCNICA QUE HA RESULTAT MOLT DIVERTIDA PER ALS INFANTS. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada