dimarts, 18 d’octubre del 2011

FEM FILOSOFIA AMB EN PICASSO

AQUESTA VEGADA OBSERVAM L'OBRA "NINA AMB UN VAIXELL" I INICIAM LA CONVERSA SOBRE EL QUE VEUEN I INTERPRETEN ELS INFANTS.


  • Àgueda: veig una dona que té un vaixell a sa mà.
  • Toni M: té triangles.
  • E: on els veus?
  • Toni M: allà.
  • E: què són?
  • Toni M:...
  • Joan: és una nina però amb triangles de colors i amb un vaixell de colors.
  • Joan Gabriel: té 4 dits verds i un taronja.
  • Maria del Mar: és de colors i té un paraigua de colors.
  • E: On veus el paraigua?
  • Maria del Mar: allà (assenyala el vaixell).
  • E: podria ser un paraigua.
  • Weixiang: triangle mans.
  • E: vols dir que té un triangle a les mans.
  • Weixiang: sí.
  • E: I què és aquest triangle?
  • Biel: un barco.
  • Joan Gabriel: un triangle gros és sa part de baix del barco.
  • Saynabou: té cabells en el cap.
  • Oussama H: té cap.
  • Violeta: té una pizza.
  • E: on la veus?
  • Violeta: en el costat (assenyala la part esquerra inferior de la làmina).
  • E: quina forma té?
  • Violeta: rodona.
  • Àgueda: és una nina plena de colors amb un barco.
  • Joan: té sabates negres i també un poc vermelles.
  • Maria Magdalena: és un llibre que estudia i ara juga amb ses seves juguetes aquí.
  • E: on és el llibre?
  • Maria Magdalena: aquí (se refereix al triangle blau gros de la part inferior).
  • E: i què és això?
  • Maria Magdalena: no ho sé... per aguantar el llibre.
  • E: i saps com se diu això?
  • Maria Magdalena: ...no m'enrecord.
  • E: espiral.
  • Maria Magdalena: ah, sí, espiral.
  • Biel: és per arrabassar les fulles.
  • Maria Magdalena: aquesta nina no troba es seu boli per escriure i vol escriure.
  • Violeta: té una gorra pirata (se refereix a un triangle negre devora el peu de la dreta).
  • E: quina forma té.
  • Violeta: triangle.
  • Yassin E: té ulls.
  • E: quants?
  • Yassin E: un.
  • E: segur, els contam?
  • Yassin E: ...dos.
  • Saynabou: veig un triangle, a sa cara.
  • E: de quin color és?
  • Saynabou: vermell.
  • Maria del Mar: és una nina que va a n'es carnaval.
  • E: per què ho dius?
  • Maria del Mar: perquè va pintada.
  • E: i de què va disfressada?
  • Maria del Mar: de pallasso.
  • Joan Gabriel: veig una bufanda.
  • E: per què creus què és una bufanda?
  • Joan Gabriel: perquè és llarga i té retxes.
  • E: i totes ses bufandes són així, llargues i amb retxes?
  • Joan Gabriel: sí, i estan planes.
  • E: què vol dir que estan planes?
  • Joan Gabriel: són planes perquè les posam a n'es coll, així (imita el posar-se una bufanda ben posada i col.locada).
  • Joan: té cabells verds.
  • E: per què deuen ser verds?
  • Joan: jo no ho sé.
  • E: qualcú ho sap?
  • Maria del Mar: deu dur una peluca.
  • Biel: té la cara de colorins.
  • E: per què?
  • Biel: perquè va disfressada, de pallasso.
  • Toni M: té cabells blancs.
  • E: per què deu tenir cabells també d'aquest color?
  • Toni M: perquè està disfressada.
  • E: i aquests cabells de colorins, deuen ser seus o són una peluca?
  • Toni M: s'ha pintat colors en el pèl.
  • E: amb què s'ha pintat els cabells?
  • Joan: crec que amb un pinzell.
  • Maria del Mar: jo ho sé, amb tinte.
  • E: creus que per disfressar-se una estona s'ha canviat el color dels cabells amb tinte?
  • Maria del Mar: no.
  • E: idò amb què?
  • Maria del Mar: ara no record com se diu.
  • E: hi ha una cosa per canviar el color dels cabells quan ens disfressam, se diu.... spray.
  • Àgueda: quan feien sa fira d'alcúdia hi havia nins que duien els cabells molt pintats.
  • Maria del Mar: era un pallasso que els mascarava.
  • Àgueda: però anaven tots pintats de vermell, marró...
  • Maria del Mar: es pallasso duia ses mans mascarades i els embrutava amb spray.
  • Àgueda: no ho sé, pot ser.
  • Maria Magdalena: aquesta nina se'n va a una festa i ha d'arraconar ses seves juguetes.
  • E: com ho saps?
  • Maria Magdalena: perquè hi ha molts de trastos enmig i ho arracona perquè sa seva mamà ho havia col.locat i ella hi ha anat i ho ha d'arraconar igual que sa mare.
  • Nabila: ... (assenyala el collar).
  • Weixiang: sabates pintat aquí.
  • E: vols dir que duu ses sabates pintades, aquí? (assenyalo les sabates en el quadre).
  • Weixiang: sí.
  • Rokaya: ... (assenyala espiral).
  • Osama A: aquí (assenyla els ulls).
  • Amine: pintar...
  • E: vols dir que duu sa cara pintada?
  • Amine: sí.
  • Àgueda: és una nina que ha sortit de sa festa de Halloween i va pintada.
  • E: d'una festa de Halloween o de carnaval?
  • Àgueda: de Halloween perquè va molt pintada.
  • E: i no pot ser de carnaval? No ens podem pintar molt també per carnaval?
  • Àgueda: Sí, també.
  • E: Idò de quina festa creus que ha sortit, de carnaval o de Halloween?
  • Àgueda: ... de carnaval.
  • Toni M: hay dos gorros de pirata.
  • Joan: ja ho he dit, és una cosa aquí.
  • Biel: tu has dit que era una sabata que tenia per davall un poc de vermell.
  • Joan: per sa cara té color verd, blanc, blau, vermell i groc.
  • E: i què és tot això que té per sa cara?
  • Joan: crec què és pintada.
  • E: quina forma té?
  • Joan: de triangle.
  • Joan Gabriel: veig a sa sabata un trosset de pizza.
  • E: això ja ho ha dit na Violeta.
  • Toni C: té sa boca groga.
  • Saynabou: té una cometa a sa mà.
  • Toni C: jo en tenc un a sa meva finca.
  • Oussama H: té boca.
  • Joan: per davall té una cosa negra i també groga i verd estrany.
  • E: què deu ser?
  • Joan: en terra.
  • Rokaya: té triangle (assenyala el triangle negre).
  • Àgueda: té un pastís de carnaval.
  • E: com són els pastissos de carnaval?
  • Àgueda: amb una carabassa de carnaval.
  • E: sa carabassa que tu dius, és de carnaval o de Halloween?
  • Àgueda: de Halloween.
  • Joan Gabriel: veig a n'es barco una boca.
  • Toni M: pues té un triangle aquí a baix.
  • Joan: això pot ser com una guitarra.
  • E: Podria ser. M'heu anat dient moltes formes geomètriques que heu vist, les repassam?
  • Maria Magdalena: sa pizza és una rodona.
  • E: on hi ha més rodones o cercles?
  • Àgueda: aquí, en els cabells.
  • Joan: aquí, a s'ull.
  • Maria Magdalena: a n'es collar.
  • Maria del Mar: aquí, a s'altra coa.
  • E: i on són els triangles?
  • Joan Gabriel: pel cap, per s'estel i per sa part des barco i des palo.
  • Àgueda: aquí (assenyala el triangle groc devora la sabata esquerra).
  • E: què seria aquest triangle?
  • Àgueda: un tros de calçons o dels calcetins.
  • Biel: són unes calces baixes.
  • E: també podria ser... (els faig gestos).
  • Biel: sa falda.
  • E: cerquem més formes.
  • Joan: un rectangle per sa cara que té una punta per a baix i una per a dalt.
  • Àgueda: un rectangle aquí a n'aquesta retxa (assenyala una retxa negra de la falda).
  • Violeta: aquí.
  • E: què és això?
  • Violeta: la cama.
  • E: quina forma geomètrica és?
  • Violeta: de colorins.
  • E: com se diu?
  • Joan Gabriel: quadrada.
  • E: i si ho miram així, tort?
  • Tots: ...
  • Joan: com un triangle, quasi quasi.
  • Biel: rectangle tombat.
  • E: r....
  • Biel: rombe.
  • E: Molt bé, és un rombe.
  • Joan: saps com podem fer un quadrat amb un triangle?
  • Tots: no.
  • Joan: posam 4 triangles que siguin rectes amb sa punta així, així, així i sa darrera cap a baix (va fent els gestos de muntar la figura). I ja tenim un quadrat.
  • E: molt bé. 


DESPRÉS D'AQUESTA GRAN CONVERSA EN LA QUE HAN SORGIT MOLTES IDEES, ARA ENS TOCA A NOSALTRES FER-MOS UN QUADRE DE COS SENCER PERÒ NOMÉS A PARTIR DE FORMES GEOMÈTRIQUES. MIRAU QUE ENS HA QUEDAT DE BÉ!


 









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada