dissabte, 1 d’octubre del 2011

COMENÇAM AMB LA FILOSOFIA

ENGUANY PROVAREM DE TRANSCRIURE AQUÍ LES CONVERSES QUE FEM A LES NOSTRES SESSIONS DE FILOSOFIA, AIXÍ NO HAUREU D'ESPERAR A FINAL DE TRIMESTRE PER LLEGIR LES APORTACIONS QUE FAN ELS VOSTRES FILLS A LES CONVERSES DE GRUP.

AIXÍ HEM APROFITAT EL CANVI D'ESTACIÓ PER PARLAR SOBRE EL QUE SABEN DE LA TARDOR.
*Maria Magdalena: Creixen les flors i surten les papallones.
*E: A la tardor? No té un altre nom l'estació en què passa això?
*Maria del Mar: Primavera.
*Maria Magdalena: A la tardor cauen les fulles.
*Toni C: ...
*Joan Gabriel: Cauen les fulles dels arbres i tornen marrons.
*Joan: També poden ser verdes
*Biel: Cauen les fulles seques.
*Violeta: ...
*Pau: A la tardor hi ha fulles grogues, vermelles, verdes i marrons.
*Biel: Les fulles marrons són seques.
*Maria del Mar: En Pau ja ho ha dit.
*Joan Gabriel: Qualque fulla no ha caigut i ja està seca.
*Àgueda: Ses fulles quan cauen són totes marrons i verdes.
*E: A més de caure les fulles dels arbres, què més passa a la tardor?
*Biel: Fa molt de fred.
*E: Molt de fred o només un poc?
*Biel: Un poc.
*Joan Gabriel: Quan fa molt de fred som a s'hivern. A sa tardor hem de dur una jaqueta.
*E: Duim la jaqueta tot el dia o només a estones?
*Joan Gabriel: A estonetes, quan fa més fred, al vespre.
*Pau: El dematí de tot.
*Maria Magdalena: Aquí dedins no, que en el pati correm i jugam i fa molta calor.
*Àgueda: A la tardor fa molt de vent i hi ha dies que fa tant de fred que no podem sortir ni a jugar.
*E: I això de què faci tant de fred, passa més a sa tardor o a s'hivern?
*Àgueda: A s'hivern, però a sa tardor també passa qualque dia.
*Maria del Mar: A la tardor fa un dia de fred i un de calor.
*Àgueda: Hi ha dies a sa tardor que està tot ennuvolat i no hi ha sol.
*Pau: Hi ha fulles per tot el terra.
*Lamia: Fulles de color marró.
*Maria del Mar: Els plàtans són madurs.
*E: O la resta de l'any els plàtans no maduren?
*Maria del Mar: Sí, jajaja.
*Toni M: ...
*Joan Gabriel: A sa tardor hem de dormir amb "colcha".
*E: Ja vos començau a tapar per dormir?
*Maria Magdalena: Jo dorm amb màniga llarga, m'ho posa sa mamà perquè dormim destapats.
*Àgueda: Jo dorm ben tapada i amb màniga llarga.
*Maria Magdalena: A sa tardor menjam moltes de fruites.
*E: I aquestes fruites, són ses mateixes que ses que menjam a s'estiu?
*Maria del Mar: No, en menjam d'altres, com el codony.
*Joan Gabriel: També menjam pera.
*Pau: Magrana.
*Àgueda: Kiwi.
*E: Només a sa tardor?
*Àgueda: No, sempre.
*Maria del Mar: Nous.
*Maria Magdalena: Melicotó.
*E: El melicotó el menges ara o a s'estiu?
*Maria Magdalena: Me pareix que en menjo més a s'estiu.
*Joan Gabriel: Poma.
*Maria Magdalena: Raïm, ahir a sa plaça en vaig veure.
*Maria del Mar: Castanya.
*E: Quantes fruites! En podríem dur a la classe i les podríem provar, què trobau?
*Tots: Sí.

DESPRÉS DE LA CONVERSA, SORTIM A FORA I MENTRE ESCOLTAM LA COMPOSICIÓ MUSICAL "LA TARDOR" DE VIVALDI, PINTAM EL QUE ENS SUGGEREIX LA MÚSICA. I AQUÍ TENIU EL RESULTAT.


I DESPRÉS DE LA FEINADA, COM S'HAN SENTIT? ELS HA AGRADAT?

*Maria del Mar: Sí, perquè m'agrada el dibuix.
*Joan Gabriel: Sa cançó ens dóna moltes idees.
*Tarik: Sí perquè...
*Violeta: Bé, m'ha agradat molt.
*Pau: M'ha agradat perquè m'ha sonat molt bé.
*Àgueda: Sí, perquè m'agrada molt sa música perquè el meu germà fa música amb sa guitarra.
*Lamia: Sí que m'ha agradat.
*Joan: Sí perquè sa música ha fet que pintàssim.
*Toni C: Sí, perquè pintava ses fulles.
*Nabila: Sí perquè ...
*Toni M: Sí perquè he pintat.
*Oussama: Sí perquè ...
*Biel: Sí perquè pintava les fulles i les aferrava.
*Nasr Allah: Sí perquè he pintat.
*Yassin: Si perquè ha estat divertit.
*Maria Magdalena: Sí, perquè sa cançó m'ha fet que estigués tranquil.la.
*Osama: Sí...
*Rokaya: Sí, perquè m'agrada molt pintar.
*Weixiang: Sí perquè hem pintat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada