dimarts, 17 d’abril del 2012

UN PROJECTE BEN DOLÇ!!!

UNA VEGADA RECUPERADES LES FORCES DESPRÉS DE LES VACANCES, ENS POSAM UNA ALTRA VEGADA A FER FEINA, AIXÍ QUE POSAM EN MARXA UN NOU PROJECTE.

PERÒ NO ESTUDIAREM DE TOT I MOLT SOBRE UN GRAN TEMA, SINÓ QUE ENS CENTRAREM NOMÉS EN UNA PREGUNTA CONCRETA, EN ALGUNA CURIOSITAT DELS INFANTS.

  • Pau: com se fa sa mel?
  • Maria del Mar: com se fan ses estrelles?
  • Maria Magdalena: com se fan ses papallones?
  • Pau: és molt fàcil, primer és un cuc, en uns dies se fa una crisàlide i després d'aquí a un parell de dies surt una papallona.
  • E: molt bé Pau, moltes gràcies. Què trobau, ens fa falta encara estudiar les papallones?
  • Tots: no.
  • E: alguna pregunta més?
  • Àgueda: com se fan ses pipes?
  • Joan: com se fa es carbó?
  • Maria Magdalena: com se fan es cossos?
  • E: què vols saber dels cossos?
  • Maria Magdalena: no ho sé, tot, no sé res sobre això.
  • E: hi ha moltes coses, què te faria ganes saber?
  • Maria Magdalena: tot, tot lo de dedins.
  • E: tu creus que amb els dies que queden tendrem temps d'estudiar tot lo del cos?
  • Maria Magdalena: crec que no, millor estudiar una altra cosa.
  • Joan Gabriel: com ses fa una muntanya?
  • Pau: jo també ho sé, xoquen dues plaques molt fort, ara no record com se nomen aquestes plaques, fan molta força i surt una muntanya.
  • Joan Gabriel: Pau, ho saps tot, ara ja no importa estudiar ses muntanyes.
  • Pau: m'ho ha dit sa meva mamà.
  • Biel: com se fan ses mosques. 

UNA VEGADA POSADES TOTES LES IDEES EN COMÚ, HEM D'ESCOLLIR QUINA COSA ENS INTERESSA SABER, PERÒ HEM D'ARGUMENTAR LA NOSTRA RESPOSTA.

  • Joan Gabriel: jo vull saber com se fa sa mel perquè m'agrada molt i té moltes vitamines i vull saber de quin tipus d'abella surt sa mel.
  • Weixiang: pipes.
  • E: per què te fa ganes saber com se fan ses pipes?
  • Weixiang: ... 
  • Pau: jo vull saber com se fa sa mel perquè quan la pos a s'infusió és molt dolça i vull saber com se fa.
  • Lamia: pipes perquè menjava.
  • E: vols dir que t'agrada menjar-ne?
  • Lamia: sí.
  • Nabila: estrelles perquè pugen.
  • E: vols dir que estan allà dalt?
  • Nabila: sí, a dalt.
  • Nasr Allah: estrelles perquè...
  • Biel: com se fa la mel, perquè m'agradaria saber de quin tipus l'agafen les abelles.
  • Oussama H: mosques, perquè volen a sa classe.
  • Yassin E: estrelles perquè mostrar...
  • E: què vols dir?
  • Yassin E: veure...
  • E: veus les estrelles i vols saber com són.
  • Yassin E: sí.
  • Toni C: com se fa sa mel, perquè m'agrada i se pot menjar.
  • Tarik: pipes perquè... 
  • Toni M: com se fa es carbó, perquè es carbó és per trens i m'agrada "ir en tren".
  • Joan: jo vull saber com se fa es carbó, perquè és meu papà me va dir que no ho sap ningú.
  • Mohamed: mel.
  • E: per què te fa ganes saber coses de sa mel?
  • Saynabou: com se fa sa mel, perquè m'agrada.
  • Violeta: com se fan ses estrelles, m'agrada que "esten" a n'es cel.
  • Àgueda: jo vull saber com se fa sa mel, perquè me pareix interessant i m'agrada molt.
  • Maria del Mar: jo he triat com se fan ses estrelles perquè ho vaig veure per sa tele a un programa de sa lluna, de ses estrelles, es sol i els planetes i se me va "ocurrir" aquesta idea. I també perquè sa meva mamà va anar a s'observatori i hi voldria anar.
  • Maria Magdalena: com se fan ses estrelles, perquè brillen i vull saber perquè.
DESPRÉS DE FER EL RECOMPTE DELS VOTS, AQUEST ÉS EL RESULTAT
COM SE FA LA MEL? 
SERÀ EL QUE INTENTAREM ESBRINAR A PARTIR D'ARA.
FAMÍLIES, RECORDAU QUE SÓN ELS VOSTRES INFANTS ELS QUE, AMB LA VOSTRA AJUDA, HAN DE CERCAR I DUR LA INFORMACIÓ A LA CLASSE I L'HAN D'EXPLICAR ALS COMPANYS, NOMÉS D'AQUESTA MANERA TENDRÀ SENTIT I SIGNIFICAT PER A ELLS.
ANAU SEGUINT EN EL BLOC EL QUE ANAM FENT I AIXÍ NO REPETIREM LA INFORMACIÓ. 
MOLTES GRÀCIES PER ENDAVANT PER LA VOSTRA COL·LABORACIÓ.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada