dijous, 17 de novembre del 2011

LA MEVA FAMÍLIA

AQUESTA VEGADA JUGAM A PENSAR SOBRE ELS NOSTRES DIBUIXOS. 

CADA UN HA DIBUIXAT A LA SEVA FAMÍLIA PROPERA O ALS QUE CONSIDERA QUE SÓN LA SEVA FAMÍLIA PERQUÈ, COM ELLS DIUEN, ELS ESTIMEN O ENYOREN MOLT.

UNA VEGADA FET EL DIBUIX, L'HAN MOSTRAT I EXPLICAT ALS COMPANYS, I AQUESTS ELS HAN FET LES PREGUNTES QUE TROBAVEN NECESSÀRIES. 
AQUÍ TENIU LA CONVERSA.

  • Joan: he dibuixat a n'es papà, després a jo, després a sa mamà i a sa padrina Rosa, perquè sa padrina m'enyora perquè se'n va anar de viatge, per això he fet un dibuix amb sa meva padrina. A n'aquest dibuix anam tots a passejar.
  • Maria Magdalena: en Joan estima a tota sa seva família. 
  • Àgueda: per què a n'aquesta família n'hi ha de més grans i de més petits?
  • Joan: m'he oblidat que havia de fer sa mamà un poc més mitjana.
  • Pau: per què sa padrina Rosa no té arrugues?
  • Joan: sí que en té.
  • Pau: però jo no les veig a n'es dibuix.
  • Joan: perquè m'he oblidat de fer i no en té a n'es dibuix però en té un parell.
  • Toni M: estimes molt a sa padrina?
  • Joan: sí.

    • Weixiang: mamà, papà. Weixiang i Hauxiang.
    • Maria Magdalena: per què sa mamà és més baixeta?
    • Weixiang: perquè papà més gran.
    • Àgueda: per què tots van vestits igual?
    • Weixiang: perquè així estan guapos.

      • Toni M: m'he dibuixat a jo, a sa mamà, es papà i na Naiara. Sa mamà està molt gran perquè és un poquet gran, es papà és un poquet petit perquè és petit
      • Maria del Mar: per què són tan baixos?
      • Toni M: perquè és meu papà és baixet.
      • Joan: on és el seu bebé?
      • Toni M: na Naiara és aquí i no és un bebé.
      • Àgueda: per què n'hi ha que tenen sa cara més grossa i altres més petita?
      • Toni M: perquè la cara de la mamà és grossa i perquè eren petites les altres.
      • Pau: perquè en Toni té les orelles de color que toca i les altres d'un altre color?
      • Toni M: perquè les he pintat blaves perquè queria blau.
      • Maria Magdalena: per què duen la camiseta de colorins?
      • Toni M: perquè m'agradava així.

      • Lamia: mamà, papà i ja està.
      • Pau: per què na Lamia té les orelles punxegudes i les mans també?
      • Lamia: perquè m'agrada.
      • Weixiang: per què aquest (assenyala el papà) no té ulls?
      • Lamia: estan aquí, tapats.
      • Pau: sí, jo els he vist.
      • Toni C: per què hi ha na Lamia i sa seva germana no?
      • Maria del Mar: no té germana, és una cosina (se refereix a na Wasima de 5 anys A).
      • Violeta: per què el papà té el cuerpo així?
      • Lamia: ... no ho sé.
      • Pau: per què es papà no té boca ni nas?
      • Lamia: està aquí... he pintat damunt.
      • Àgueda: per què no duen sabates?
      • Lamia: perquè els hi he llevat.
      • Maria del Mar: per què sa mamà té una orella més grossa i una més petita?
      • Lamia: perquè...

      • Violeta: he dibuixat es papà, sa mamà i jo.
      • Maria Magdalena: per què es papà duu com un vestit i lo que tocaria a sa mamà ho duu el papà i lo des papà ho duu sa mamà?
      • Violeta: perquè es papà té una camisa gran.
      • Lamia: per què no té orelles?
      • Violeta: perquè estan amagades a n'es pèl.
      • Pau: per què no tenen mans?
      • Violeta: sí que en tenen, estan així (fa el gest de doblegar les mans).
      • Joan: per què es papà és un poc més alt i sa mamà i na Violeta són un poc més petits?
      • Violeta: perquè és papà és més gran.

      • Osama: Rumaysa, mamà, papà i Osama.
      • Maria del Mar: per què són tan petits?
      • Osama: ...
      • Saynabou: per què has fet na Rumaysa més petita?
      • Maria Magdalena: perquè és sa germana petita.
      • Pau: per què cada un li has pintat sa cara d'un color?
      • Osama: m'agrada així.

      • Maria del Mar: he pintat a n'es papà, sa mamà, na Francina i jo.
      • Maria Magdalena: perquè has pintat una casa?
      • Maria del Mar: els he dibuixat a sa nostra casa, a sa que encara no està feta. I sa persona que trob més intel·ligent és na Francina.
      • E: més intel·ligent?
      • Maria del Mar: ...
      • E: què vols dir quan dius que na Francina és sa més intel·ligent?
      • Maria del Mar: ...
      • E: o vols dir una altra cosa?
      • Maria del Mar: sí, no sé com se diu.
      • E: vols dir que na Francina és sa que estimes més?
      • Maria del Mar: sí, que sa persona que estim més és na Francina.
      • Maria Magdalena: per què sa casa és de color rosa?
      • Maria del Mar: perquè sí.
      • E: com és que ets igual de gran que sa mamà?
      • Maria del Mar: (riu) bé, som un poc més petita.
      • Toni M: per què la casa és tan grossa?
      • Maria del Mar: perquè sa casa que fem és super grossa.

      • Amine: mamà, papà, Amine i Assiz.
      • Weixiang: braços orelles? 
      • E: Per què els braços estan on toquen anar les orelles?
      • Weixiang: sí.
      • Amine: ...
      • Maria Magdalena: per què has pintat cada cara d'un color diferent?
      • Amine: ...
      • Pau: per què no tenen panxa?
      • Amine: ...

      • Biel: he dibuixat el papà, la mamà, en Pere Joan, el padrí, n'Aina Maria i en Biel.
      • Pau: i es teu germà gran?
      • Biel: no hi he pensat.
      • E: per què has dibuixat el padrí?
      • Biel: per què sempre que faig bonda me dóna jamón i m'agrada molt.
      • E: per què has dibuixat n'Aina Maria?
      • Biel: per què sempre me dóna besos.
      • E: i en Pere Joan?
      • Biel: perquè és u meu cosí i l'estim molt.
      • Toni M: estimes molt el teu papà?
      • Biel: sí.
      • Toni M: i sa mamà?
      • Biel: sí.
      • Toni M: i sa padrina?
      • Biel: sí, però no l'he dibuixada.
      • Violeta: perquè el primer (papà) té les mans grosses?
      • Biel: perquè és el papà i és gran i ha de tenir les mans grosses per fer feina. Jo també faig molta feina i tenc molta força i tenc la bolla inflada (posa el braç fort i ens mostra la bolla del braç).
      • Saynabou: per què no tenen braços?
      • Biel: sí que en tenen, bé el papà i la mamà els tenen un poc curts perquè els he fet així.

      • E: qui has dibuixat?
      • Tarik: ...
      • E: has dibuixat es papà? i sa mamà? n'Ali? i en Tarik?
      • Tarik: ... (ells els va assenyalant)
      • Maria Magdalena: per què els has pintat així, volant?
      • Tarik: ...

      • Pau: he dibuixat es papà, sa mamà, jo, sa meva germana Margalida i es meu germà Martí.
      • E: ens expliques per què has dibuixat a cada un?
      • Pau: na Margalida ha anat a Alacant a estudiar i l'enyor molt. En Martí perquè l'estim. Sa mamà perquè me va dur una pipa per fer un gira-sol que ens faci pipes. Es papà perquè a vegades troba coses que no sap de qui són i me les dóna. En Pop no l'he dibuixat perquè no he tengut temps però és com de sa família, un poc, i l'estim perquè puja a damunt i me dóna besos.
      • Violeta: per què sa mamà té es coll més alt?
      • Pau: perquè el té llarg.
      • Joan: per què es papà i sa mamà són tan grans?
      • Pau: per què es papà és el pèl que li puja cap a dalt i sa mamà són quasi iguals.

      • Yassin: mamà, Anisa, papà, Yassin, Mohamed.
      • Saynabou: per què el papà és tan gran?
      • Maria del Mar: perquè es seu papà és super gran.
      • Lamia: què és això?
      • Yassin: una coa.
      • Maria Magdalena: deu ser que sa seva mamà duu els cabells llargs i se fa una coa.
      • Yassin: sí.

      • Saynabou: he dibuixat es papà, sa mamà i jo.
      • Violeta: per què sa mamà és tan alta?
      • Saynabou: perquè així és sa mamà, es papà és més alt.
      • Maria del Mar: si duen tacons... perquè veig com un tacó a sa mamà?
      • Saynabou: perquè ella és negra... li agraden. Es meu papà i sa meva mamà estan així de grans.

      • Rokaya: mamà, papà, Nadia, Mohamed, Rokaya, Fatima.
      • Lamia: per què sa teva mamà és tan gran?
      • Rokaya: perquè sa mamà és més gran que és papà.
      • Maria Magdalena: per què els has pintat ses orelles de colorins i sa cara no?
      • Rokaya: m'agrada així.
      • Toni M: per què no els has pintat pelo?
      • Rokaya: no sé.
      • Violeta: per què tots duen vestit?
      • Rokaya: ...

      • Maria Magdalena: he dibuixat en Llorenç, sa mamà, es papito, jo i en Martí. He dibuixat en Martí perquè m'agrada molt tenir-lo en braços, dormir en Martí a n'es cotxet i donar-li es bany. Es meu germà m'estima molt i sempre me fa dibuixos. Sa meva mamà l'he pintada perquè m'agrada molt venir a n'es seu llit i es papà m'agrada que me dugui sa llet a dalt.
      • Maria del Mar: per què està tombat aquesta persona?
      • Maria Magdalena: perquè és un bebé i els bebés estan tombats, no poder estar drets, aquest no sap caminar.
      • Pau: per què es papà duu els pèls com un punki, com un gall?
      • Maria Magdalena: perquè no ho sé fer d'una altra manera.
      • Maria del Mar: com és que un està devora sa porta de sa casa a punt de pegar un suc?
      • Maria Magdalena: perquè crec que mirava com venia es papà de fer feina.
      • Toni M: perquè el teu papà està molt pequeñito?
      • Maria Magdalena: jo el volia fer més gran però m'ha sortit així, però és igual que sa mamà. Jo vull dir més coses. Jo aquí li don molts de besos a n'en Martinet i per això l'he dibuixat.


      • Toni C: he dibuixat sa mamà, jo, es meu germà i es papà.
      • Maria Magdalena: perquè has dibuixat es teu papà?
      • Toni C: perquè és sa meva família.
      • Saynabou: per què has fet sa casa de colorins?
      • Toni C: perquè m'agradava més.
      • Pau: per què li has pintat a n'en Miquel aquest pèl de punta?
      • Toni C: perquè m'agradava més així.
      • Àgueda: per què es teu germà no té cara?
      • Toni C: sí, aquí.
      • Àgueda: idò no té cos.
      • Toni C: sí... però l'he pintat així.
      • E: per què en Miquel és més gran que es papà i sa mamà?
      • Toni C: perquè pega bots a n'es boti boti.
      • Toni M: per què has fet tan grossa sa casa?
      • Toni C: perquè ses cases són més grosses.

      • Àgueda: he dibuixat a sa mamà, es papà, jo, es meu germà i es moixet. He dibuixat es meu moix perquè sempre vol jugar amb jo i jugam amb sa pilota. Es meu germà perquè sempre me dóna coses quan les troba. Sa meva mamà perquè sempre me compra coses i es papà perquè me deixa anar a sa seva feina.
      • Pau: per què es teu moix té una banya com un rinoceront?
      • Àgueda: no són banyes, són orelles.
      • Toni M: per què sa mamà és petita i es papà un poquet gran?
      • Àgueda: perquè sa mamà és més baixa que es papà.
      • Maria del Mar: perquè has fet en Ricard més alt que es teu papà i sa teva mamà?
      • Maria Magdalena: perquè és molt gran.
      • Àgueda: sí, na Maria Magdalena ho ha sabut.
      • Saynabou: per què has fet es teu moixet un poquet més baixet?
      • Pau: perquè els moixos tenen 4 potes.
      • Maria Magdalena: i són més baixets.
      • Àgueda: has vist mai un moix igual que jo?
      • Saynabou: no.
      • Toni M: por qué tu gato és un poc més llarg?
      • Pau: fixa't bé.
      • Maria del Mar: per què li vares posa Tom a n'es moix?
      • Àgueda: perquè m'agradava aquest nom.
      • Maria del Mar: deu ser per en Tom i Jerry.
      • Àgueda: no, perquè me va agradar aquest nom.

        Cap comentari:

        Publica un comentari a l'entrada