AQUESTA VEGADA OBSERVAM L'OBRA "NINA AMB UN VAIXELL" I INICIAM LA CONVERSA SOBRE EL QUE VEUEN I INTERPRETEN ELS INFANTS.
- Àgueda: veig una dona que té un vaixell a sa mà.
- Toni M: té triangles.
- E: on els veus?
- Toni M: allà.
- E: què són?
- Toni M:...
- Joan: és una nina però amb triangles de colors i amb un vaixell de colors.
- Joan Gabriel: té 4 dits verds i un taronja.
- Maria del Mar: és de colors i té un paraigua de colors.
- E: On veus el paraigua?
- Maria del Mar: allà (assenyala el vaixell).
- E: podria ser un paraigua.
- Weixiang: triangle mans.
- E: vols dir que té un triangle a les mans.
- Weixiang: sí.
- E: I què és aquest triangle?
- Biel: un barco.
- Joan Gabriel: un triangle gros és sa part de baix del barco.
- Saynabou: té cabells en el cap.
- Oussama H: té cap.
- Violeta: té una pizza.
- E: on la veus?
- Violeta: en el costat (assenyala la part esquerra inferior de la làmina).
- E: quina forma té?
- Violeta: rodona.
- Àgueda: és una nina plena de colors amb un barco.
- Joan: té sabates negres i també un poc vermelles.
- Maria Magdalena: és un llibre que estudia i ara juga amb ses seves juguetes aquí.
- E: on és el llibre?
- Maria Magdalena: aquí (se refereix al triangle blau gros de la part inferior).
- E: i què és això?
- Maria Magdalena: no ho sé... per aguantar el llibre.
- E: i saps com se diu això?
- Maria Magdalena: ...no m'enrecord.
- E: espiral.
- Maria Magdalena: ah, sí, espiral.
- Biel: és per arrabassar les fulles.
- Maria Magdalena: aquesta nina no troba es seu boli per escriure i vol escriure.
- Violeta: té una gorra pirata (se refereix a un triangle negre devora el peu de la dreta).
- E: quina forma té.
- Violeta: triangle.
- Yassin E: té ulls.
- E: quants?
- Yassin E: un.
- E: segur, els contam?
- Yassin E: ...dos.
- Saynabou: veig un triangle, a sa cara.
- E: de quin color és?
- Saynabou: vermell.
- Maria del Mar: és una nina que va a n'es carnaval.
- E: per què ho dius?
- Maria del Mar: perquè va pintada.
- E: i de què va disfressada?
- Maria del Mar: de pallasso.
- Joan Gabriel: veig una bufanda.
- E: per què creus què és una bufanda?
- Joan Gabriel: perquè és llarga i té retxes.
- E: i totes ses bufandes són així, llargues i amb retxes?
- Joan Gabriel: sí, i estan planes.
- E: què vol dir que estan planes?
- Joan Gabriel: són planes perquè les posam a n'es coll, així (imita el posar-se una bufanda ben posada i col.locada).
- Joan: té cabells verds.
- E: per què deuen ser verds?
- Joan: jo no ho sé.
- E: qualcú ho sap?
- Maria del Mar: deu dur una peluca.
- Biel: té la cara de colorins.
- E: per què?
- Biel: perquè va disfressada, de pallasso.
- Toni M: té cabells blancs.
- E: per què deu tenir cabells també d'aquest color?
- Toni M: perquè està disfressada.
- E: i aquests cabells de colorins, deuen ser seus o són una peluca?
- Toni M: s'ha pintat colors en el pèl.
- E: amb què s'ha pintat els cabells?
- Joan: crec que amb un pinzell.
- Maria del Mar: jo ho sé, amb tinte.
- E: creus que per disfressar-se una estona s'ha canviat el color dels cabells amb tinte?
- Maria del Mar: no.
- E: idò amb què?
- Maria del Mar: ara no record com se diu.
- E: hi ha una cosa per canviar el color dels cabells quan ens disfressam, se diu.... spray.
- Àgueda: quan feien sa fira d'alcúdia hi havia nins que duien els cabells molt pintats.
- Maria del Mar: era un pallasso que els mascarava.
- Àgueda: però anaven tots pintats de vermell, marró...
- Maria del Mar: es pallasso duia ses mans mascarades i els embrutava amb spray.
- Àgueda: no ho sé, pot ser.
- Maria Magdalena: aquesta nina se'n va a una festa i ha d'arraconar ses seves juguetes.
- E: com ho saps?
- Maria Magdalena: perquè hi ha molts de trastos enmig i ho arracona perquè sa seva mamà ho havia col.locat i ella hi ha anat i ho ha d'arraconar igual que sa mare.
- Nabila: ... (assenyala el collar).
- Weixiang: sabates pintat aquí.
- E: vols dir que duu ses sabates pintades, aquí? (assenyalo les sabates en el quadre).
- Weixiang: sí.
- Rokaya: ... (assenyala espiral).
- Osama A: aquí (assenyla els ulls).
- Amine: pintar...
- E: vols dir que duu sa cara pintada?
- Amine: sí.
- Àgueda: és una nina que ha sortit de sa festa de Halloween i va pintada.
- E: d'una festa de Halloween o de carnaval?
- Àgueda: de Halloween perquè va molt pintada.
- E: i no pot ser de carnaval? No ens podem pintar molt també per carnaval?
- Àgueda: Sí, també.
- E: Idò de quina festa creus que ha sortit, de carnaval o de Halloween?
- Àgueda: ... de carnaval.
- Toni M: hay dos gorros de pirata.
- Joan: ja ho he dit, és una cosa aquí.
- Biel: tu has dit que era una sabata que tenia per davall un poc de vermell.
- Joan: per sa cara té color verd, blanc, blau, vermell i groc.
- E: i què és tot això que té per sa cara?
- Joan: crec què és pintada.
- E: quina forma té?
- Joan: de triangle.
- Joan Gabriel: veig a sa sabata un trosset de pizza.
- E: això ja ho ha dit na Violeta.
- Toni C: té sa boca groga.
- Saynabou: té una cometa a sa mà.
- Toni C: jo en tenc un a sa meva finca.
- Oussama H: té boca.
- Joan: per davall té una cosa negra i també groga i verd estrany.
- E: què deu ser?
- Joan: en terra.
- Rokaya: té triangle (assenyala el triangle negre).
- Àgueda: té un pastís de carnaval.
- E: com són els pastissos de carnaval?
- Àgueda: amb una carabassa de carnaval.
- E: sa carabassa que tu dius, és de carnaval o de Halloween?
- Àgueda: de Halloween.
- Joan Gabriel: veig a n'es barco una boca.
- Toni M: pues té un triangle aquí a baix.
- Joan: això pot ser com una guitarra.
- E: Podria ser. M'heu anat dient moltes formes geomètriques que heu vist, les repassam?
- Maria Magdalena: sa pizza és una rodona.
- E: on hi ha més rodones o cercles?
- Àgueda: aquí, en els cabells.
- Joan: aquí, a s'ull.
- Maria Magdalena: a n'es collar.
- Maria del Mar: aquí, a s'altra coa.
- E: i on són els triangles?
- Joan Gabriel: pel cap, per s'estel i per sa part des barco i des palo.
- Àgueda: aquí (assenyala el triangle groc devora la sabata esquerra).
- E: què seria aquest triangle?
- Àgueda: un tros de calçons o dels calcetins.
- Biel: són unes calces baixes.
- E: també podria ser... (els faig gestos).
- Biel: sa falda.
- E: cerquem més formes.
- Joan: un rectangle per sa cara que té una punta per a baix i una per a dalt.
- Àgueda: un rectangle aquí a n'aquesta retxa (assenyala una retxa negra de la falda).
- Violeta: aquí.
- E: què és això?
- Violeta: la cama.
- E: quina forma geomètrica és?
- Violeta: de colorins.
- E: com se diu?
- Joan Gabriel: quadrada.
- E: i si ho miram així, tort?
- Tots: ...
- Joan: com un triangle, quasi quasi.
- Biel: rectangle tombat.
- E: r....
- Biel: rombe.
- E: Molt bé, és un rombe.
- Joan: saps com podem fer un quadrat amb un triangle?
- Tots: no.
- Joan: posam 4 triangles que siguin rectes amb sa punta així, així, així i sa darrera cap a baix (va fent els gestos de muntar la figura). I ja tenim un quadrat.
- E: molt bé.
DESPRÉS D'AQUESTA GRAN CONVERSA EN LA QUE HAN SORGIT MOLTES IDEES, ARA ENS TOCA A NOSALTRES FER-MOS UN QUADRE DE COS SENCER PERÒ NOMÉS A PARTIR DE FORMES GEOMÈTRIQUES. MIRAU QUE ENS HA QUEDAT DE BÉ!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada